TECHNICZNO-HANDLOWA OBSŁUGA ROLNICTWA TORAL
O F E R T A
4

Zetor Forterra HD

Silnik

Nowa seria Forterra HD wyposażona jest w ekonomiczny, 16-zaworowy, czterocylindrowy silnik Zetor z bardzo małym znamionowym zużyciem paliwa

(stosowany już w modelu HSX), dzięki któremu wyprzedza konkurencję. Forterra HD 150 posiada pompę wtrysku paliwa ze sterowaniem elektronicznym.

W przeciwieństwie do starowania mechanicznego, sterowanie elektroniczne zmniejsza zużycie paliwa i optymalizuje moment obrotowy.

Kabina

Dużą innowacją w ciągnikach serii Forterra HD jest ergonomiczny, uniwersalny panel sterowania. Umieszczony z prawej strony kabiny zapewnia, że

kierowca ma wygodny dostęp do wszystkich funkcji – od sterowania hydrauliką do aktywacji automatycznego zakręcania w terenie. Wszystko jest

intuicyjne i łatwe w obsłudze.

Osie

W celu uzyskania większej obciążalności obudowa napędu została wzmocniona, a tylna oś została wydłużona o 226 mm zwiększając rozstaw kół z 1800

do 2000 mm. Ciągnik jest cięższy, bardziej stabilny i przenosi większe obciążenia na trzypunktowym zaczepie. Przednia oś napędowa posiada

blokowany w 100% mechanizm różnicowy. Opcjonalna, amortyzowana, wielowahaczowa oś przednia w połączeniu z amortyzowaną kabiną dają bardzo

wysoki komfort użytkowania. Zwiększenie rozstawu osi do 2700 mm zapewnia doskonały rozkład masy i tym samym większą stabilność potrzebną dla

skuteczniejszej pracy.

Układ hydrauliczny

Pomocniczy czteroczęściowy rozdzielacz ze sterowaniem elektrycznym i hydraulicznym jest kolejną innowacją. W połączeniu z zaczepem kategorii III

oferuje szeroki wybór dostępnego osprzętu. W celu uproszczenia prac polowych ciągnik wyposażony jest w automatyczne zakręcanie w terenie.

WOM

W celu skuteczniejszego korzystania z osprzętu, moc przenoszona przez przedni WOM została zwiększona do 90 kW. Sprzęgło tylnego WOM

wyposażone jest w zwrotne sterowanie przyspieszeniem. Zapewnia to łatwiejsze i wygodniejsze startowanie, a sprzęgło jest mniej 130 obciążone

mechanicznie.